С кокът на цените на употребяваните автомобили е световен феномен, който бе предизвикан от скока на цените на новите коли и липсата на чипове, което от своя страна доведе до огромно забавяне на доставките, често над една година за платена нова кола.
В такива условия процъфтява и бизнесът с колите втора ръка, чиято цена тръгна нагоре още със старта на пандемията, разказва НОВА в свой репортаж.
Първо беше с едни 10%, после достигна 20%, а в момента са 30% по-скъпи”, коментира Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили.
След поскъпването на употребяваните коли, разликата в цените с новите рязко се стопила.
В момента категорично разликата между нов и малко употребяван автомобил е минимална. От тази гледна точка определено покупката на нов автомобил е по-доброто решение”, коментира Александър Костадинов от Асоциацията на вносителите на нови автомобили.
И все пак, повечето българи отделят от бюджета си за употребявани коли. От бранша отчитат, че миналата година са регистрирани около 30 000 нови автомобила, а тези втора ръка надхвърлят 220 000.
„Тенденцията е да се търсят все повече автомобили втора ръка. Изкарвайки една такава кола от магазина, тя губи поне 30% от стойността си при самото закупуване”, уточни Доросиев.
След пика от 30%, от бранша не очакват ново поскъпване. Не се предвижда и цените да тръгнат надолу.