И зминалият сезон бе това, което Формула 1 очакваше от години – зрелище. Краят му бе това, което никой не очакваше и искаше – скандален. Към това добавяме Drive to Survive (чийто четвърти сезон ще се появи на 11 март), за да получим един продукт, който Liberty Media искаше да създаде – шоу, гледано от стотици милиони по света. Финалът на сезона е гледан от повече тв зрители от Super Bowl.
Това е платформа, която е изключително плодотворна за маркетинг и реклама, не случайно топ отборите във Ф1 всяка година отчитат печалби, макар да харчат стотици милиони бюджети.
И ето тук се появяват новите автомобил за сигурност и автомобил на медицинския екип на Mercedes, които компанията осигурява за Формула 1 от 1996 г.
За щастие медицинската кола имаше много малко работа през миналата година (да се надяваме така и да продължи и този), но Бернд Майлендър и неговият Mercedes-AMG GT R (C 190) бяха много често в полезрението на зрителите по трибуните и пред екраните. Това не е добре за спортното зрелище, но за маркетолозите в Щутгард си е манна небесна. Защото този автомобил изглежда поразяващо.
Въобще няма да наблягам за специалното оборудване на автомобила вътре и отвън, необходимо за извършване на задачите, отредени му от правилника. Бутони, контролери, светлини, 6-точкови предпазни колани… Всичко това са подробности. За тях да мисли новият (новите по-скоро) състезателен директор.
Тази година Бернд Майлендър ще кара Mercedes-AMG GT Black Series (C 190), заменящ Mercedes-AMG GT R (C 190) от предходните три сезона. Макар да разполага с 4,0-литров битурбо V8 двигател със 730 к.с., Майлендър често е обвиняван, че кара прекалено бавно (за болидите от Ф1), но правилата са такива. Иначе той би могъл да ускори до 100 км/ч за 3,2 секунди, максималната му скорост е 325 км/ч.
На пистата (дано не го виждаме) може да се появи и една от най-бързите линейки Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ (X 290), заменяща Mercedes-AMG C 63 S Estate (S 205), който е на служба като медицински автомобил във Ф1 от 2015 г. Този автомобил споделя същата цветова схема като 2-вратия си събрат, тежко накичен с карбонови аеродинамични панели, оборудван и с Aerodynamic Package.
Най-бързата и мощна линейка в историята на Ф1 разчита на същия 4,0-литров V8 двигател, но със „само” 639 к.с. За разлика от 7-степенната DSG трансмисия на Black Series, тук се използва AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, с чиято помощ автомобилът ускорява до 100 км/ч за същите 3,2 секунди (315 км/ч максимална скорост). Разликата с предходната медицинска кола е задвижването на четирите колела AMG Performance 4MATIC+, докато C 63 S бе със задно предаване.
Сезонът във Формула 1 стартира на 18-20 март в Бахрейн, където утре започват вторите предсезонни тестове. Краят на сезона е на 18-20 ноември в Абу Даби.