Както спреният от производство през 2009 г. SUV на марката 9-7X, базиран на "Шевролет Трейлблейзър", така и новият кросоувър на "Сааб" - 9-4X, ще носи американска техника.
Той използва традиционни за марката дизайнерски елементи, познати от "Аеро X" и 9-5. Такива са синкавата оптика на фаровете и стоповете в стил "леден къс", както и традиционните за марката самолетни препратки.
A-колоните очаквано са лакирани в черно, остъклените площи сякаш се сливат в едно, крилатата емблема на решетката, както и джантите с форма на турбинната перка не са изненада.
Кокпитът в голяма степен повтаря този на 9-5. Различна е само горната част на таблото, а иначе воланът и централната конзола, и дори дръжките на вратите са същите.
"Сааб 9-4X" влиза в продажба с гама от два V6 бензинови мотора, като за по-късна поява на дизелов агрегат не се споменава.
Базовият двигател е с работен обем от 3 л, директно впръскване на горивото и атмосферно пълнене. Максималната му мощност е 265 к.с., които ускоряват кросоувъра от 0-100 км/ч за 9 сек.
По-силният мотор е с по-малък обем, 2,8 л, но разчита на пълнене с турбокомпресор. Той ускорява 9-4X от място до 100 км/ч за 8,3 сек, а максималната му мощност е 300 к.с.
И двата мотора се куплират само с 6-степенна автоматична трансмисия и XWD двойно предаване, работещо с електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване (eLSD), който може да насочи до 50% от въртящия момент към задното колело с по-голямо сцепление.
В САЩ "Сааб 9-4X" ще се продава от май, докато Европа и останалите пазари ще почакат до август.
Автомобилът ще се сглобява в Мексико на една поточна линия с "Кадилак SRX", чиято техника споделя.