Mitsubishi представи новия ASX, който практически е Renault Captur, и се предлага с хибридни версии.
Японската марка не казва всички технически данни, само най-основните. В Европа започват да го продават от март догодина.
Дължината му е 4228 мм, широчината - 1797 мм, височината - 1573 мм.
На старта имаме 1-литров бензинов двигател с турбокомпресор и 6-степенна трансмисия. Следва 1,3 л “мек хибрид” (турбо, директна инжекция) с 6 механични скорости или 7 автоматични с два съединителя.
Най-отгоре застава 1,6 л. Той може да е “плъг-ин хибрид” (PHEV) с два електромотора (алтернатор и основен мотор) и батерия с 10,5 кВт, като трансмисията е автоматична.
Другата алтернатива е HEV със същия бензинов двигател, два електромотора и батерия с 1,3 киловата.
Mitsubishi много разчита на ASX при новото си начало в Европа, имайки предвид и огромния успех на френския му “родител”. Компактният японски автомобил се появи за първи път в Европа през 2010 г. Оттогава е продал над 380 000 екземпляра.
През миналата година са били само 4898, но вече се чакаше новият модел.
Преди две години Mitsubishi обяви, че няма да представя повече нови коли в Европа, тъй като се налагат съкращения на разходи, така компанията се концентрира в Азия.
Това се промени през м.г. с подписването на договор с Renault, касаещ ребрандирането на два автомобила. Другия е Colt, който реално е Clio, и също ще го видим догодина, но към края й.
ASX и Captur произлизат от платформата CMF-B, която дава живот също на Nissan Juke, Dacia Sandero и Jogger.