В групата руски автопроизводители малко настрана и доста непознато стои Таганрогският автомобилен завод.
Интересното е че той продължава, макар и трудно, да живее и се бори с икономическите правила на свободния пазар и днес, пише Автопрес 2001.
Естествено, ситуацията му не е розова - дълговете му достигат 12,5 млрд. рубли, не стигат средства за освобождаване на възли и агрегати от митницата, но... въпреки всичко от ТагАЗ обявиха, че са приключили с окончателната разработка на собствен модел.
Производството на C-100 трябва да започне през юни.
Още почти от самото начало - през 2001 г. ТагАЗ влезе в сътрудничество с "Хюндай" и през април същата година от конвейера в Таганрог слизат първите автомобили "Хюндай Акцент".
От април 2004 г. в завода се сглобява и "Хюндай Соната". Три години по-късно стартира производството на високопроходимия "Санта Фе Класик", а през април миналата година от конвейера слиза и първата "Елантра XD".
ТагАЗ прави и камиончето "Хюндай Портър" , автобусите "Хюндай Кънтри", "Кънтри Лонг" и "Аеро Таун", както и влекача HD 500.
От четири години насам ТагАЗ има собствено конструкторско бюро Tagaz Korea в Сеул. В него има доста инженери, които са работили преди това за "Деу".
Именно те са и авторите на новия модел "Тагаз C-100". Затова не е чудно, че схемата на окачването, междуосието, двигателите и моторното пространство почти повтарят тези на "Деу Лачети".
След фалита на втората по големина автопроизводителна фирма в Корея - "Деу", тя беше разделена на две части - първата придобиха американците от "Дженерал Мотърс", а втората остана собственост на клуба на кредиторите начело с Корейската банка за развитие. Тази част продължава да съществува като отделно предприятие.
Моторите на новия руско-корейски автомобил с обем между 1,4 и 1,8 л. Пръв на пазара ще се почви 1,6-литровият двигател, който развива мощност от 124 к.с.
Във вътрешността приборите са подобни на тези при "Шевролет Авео", има аудиосистема, а при по-скъпите варианти - и климатик.
Интересно, е че ТагАЗ е планирал фейслифт на колата още за 2010 г., навярно за да избяга още повече от всякакви прилики с други автомобили от класа. Тогава ще видим вариант хечбек, ще бъде добавена автоматична предавателна кутия, говори се и за вариант кросовър.
Двигателите и останалите механични възли ще са корейска изработка, както и големите детайли по купето. В Таганрог ще се заваряват и боядисват каросериите.
Базовият "Тагаз С-100" с АБС, въздушна възглавница за водача и хидроусилвател на волана, ще струва около 10 хил. долара, а най-скъпият вариант няма да надхвърли 15 хил.