Кои леки автомобили са били най-надеждни през изминалата година? Кои са разочаровали любителите? Германският автомобилен клуб ADAC търси отговор на тези въпроси в годишна си статистика, съобщава Ето и резултатите, цитирани от "Дойче Веле".
ADAC води точна статистика за оказваната пътна помощ. През миналата година авариите на пътя са били с 3,5% по-малко в сравнение с предходната 2007-ма.
Статистиците отдават това до голяма степен на меката зима в Германия до началото на 2009, но също така и на изминатия средностатистически общ пробег. Той е намалял с 0,8 на сто за всички леки коли в Германия.
Освен това се допуска, че заради рекордно високите през годината цени на горивото водачите са се движили по-икономично и по-внимателно, което също се е отразило на броя на закъсалите.
За повикването на "Пътна помощ" в 2% от случаите виновна е била изпускателната система, в 4% - съединител или трансмисия, а охладителната система, в това число климатиците, са предизвикали 5% от авариите.
При 7% от изпадналите в беда шофьори виновни са били гумите или джантите.
8% от повикванията на т. нар. "жълти ангели" са били предизвикани от дефекти по двигателя.
Осем на сто от авариите са в следствие на нефункциониращи горивни помпи, при десет на сто от авариите е отказало запалването. А цели 40 на сто от претърпелите авария са го дължали най-общо казано на електроинсталацията.
Разбира се, остават и 16 процента за раздела "разни".
Най-често услугите на "Пътна помощ" в Германия се използват заради разредена акумулаторна батерия. Експертите отчитат, че съвременните автомобили с многото си електроника лесно водят до подобен дефект, който обаче е лесно и бързо отстраним.
Не без известна доза национална гордост от ADAC отбелязват, че за четвърта поредна година германските леки коли стават все по-надеждни, а изоставането на японските модели, лидери в дисциплината дотогава, продължава.
В най-малкия клас безспорен лидер е малчуганът на Ауди, "двойката", следван по петите от "Тойота Айго" и изненадващо трети - "Фиат Панда". На последните три от общо 30 места в автомобилната детска градина са един японски и два корейски модела - "Нисан Микра", "Хюндай Гец" и "Киа Пиканто".
При малката средна класа на първо място е отново модел на Ауди - А 3, а на последните три места от общо 13 модела са "Форд Фокус", "Хонда Сивик" и на дъното на класацията "Пежо 307".
В средния клас първи са С-класата на Мерцедес, плътно следвана от "Ауди А4" и БМВ 3, а в последната тройка от общо 11 отчетени модела са "Рено Лагуна", "Опел Вектра" и "Форд Мондео".
В горния среден клас статистиката обхваща общо пет модела в следния ред - "Ауди А6", БМВ 5, "Мерцедес" Е-класа, "Волво С60", С 70, С 80 и V70, "Опел Сигнум".