Mercedes-AMG GT 43 идва с 4 цилиндъра и с 421 к.с. и гаранция, че е истинско AMG

По-малкият двигател не означава по-малко забавления

mercedes amg gt 43 coupe

Mercedes-AMG

Mercedes са особено активни през последните дни. И новините около компанията продължават с нов модел – Mercedes-AMG GT 43 Coupe.

На пръв поглед това е модел, който може да не се хареса на пуристите почитатели на AMG. Причината е двигателят, който не е традиционният за AMG гигантски V8. Вместо това е 2-литров, 4-цилиндров агрегат.

Mercedes-AMG

Това обаче изобщо не означава, че има място за намусени лица. Скромният на пръв поглед двигател е типично AMG – гласовит и много мощен. Той генерира 421 к.с. и 500Nm въртящ момент.

Това е възможно благодарение на специална електрическа турбина, която е взаимствана от Formula 1. Тя разполага с малък електромотор, който осигурява моментална реакция при натискане на педала и прави AMG GT 43 още по-динамичен и атрактивен, казва компанията.

Турбината се управлява от 48-волтова електрическа система, която използва и стартера, който е с ремък. Чрез него може да се осигурят още 14 к.с. за кратки периоди от време.

AMG GT 43 използва трансмисията AMG Speedshift MCT 9G. Тя е олекотена, с по-бързи реакции и осигурява по-добро поведение при спринтове. Mercedes са обновили и софтуера, който допълнително скъсява времето за смяна на предавките. Има и функция за двойно отделяне на съединителите в режимите Sport и Sport+, което според Mercedes „предоставя особено емоционално изживяване при смяна на предавките“.

Mercedes-AMG

AMG GT 43 има и активни аеродинамични елементи. Сред тях е системата AIRPANEL, Която включва хоризонтални въздуховоди, които се отварят и насочват според необходимостта. Например при определени температури.

Задния спойлер също е активен и може да променя позицията си според условията. За целта се анализират множество параметри, включително скорост на движение, хоризонтално и вертикално ускорение, позиция на колелата и др.

Стандартното окачване е със стоманени и алуминиеви компоненти, алуминиеви амортисьори и олекотени пружини и елементи. Като опция може да се поръча и адаптивната система AMG Ride Control. Също като опция  се предлага и завиване на задните колела.

Спирачките на AMG GT 43 са композитни и с нов дизайн, който пести място и оптимизира охлаждането. Спестено е и тегло чрез по-различна перфорация на дисковете.

Mercedes-AMG

Интериорът пък следва концепцията „хипер-аналогово“. Това означава опростен и изчистен дизайн, с повече елегантност. Въпреки името, има много цифрови технологии, включително изцяло дигитално табло и 11,9-инчов екран за инфотейнмънт. Стандартните седалки са комфортни, електрически с много опции за регулация. Може да се поръчат и по-спортни седалки.

Накратко, AMG GT 43 е истинско AMG и може да го докаже. Спринтът от място до 100 км/ч става само за 4,6 секунди. Максималната скорост е 280 км/ч. Засега Mercedes не обявява цени и наличности на модела.

спортни коли Mercedes-AMG Mercedes автомобили коли