Lexus RX дебютира с нова платформа и три хибридни задвижвания

Дизайнът е еволюционен, в интериора имаме ориентиран към водача Tazuma кокпит и 14-инчов телевизор

Lexus RX

Lexus

Lexus твърди, че е преосмислила изцяло петото поколение RX, който през последните две години се превърна в бестселър на марката с над 3,5 млн. продажби от представянето на модела през 1998 г. – но едва 300 000 са бройките в Европа.

Каквото и да се твърди, дизайнът на модела е еволюция на философията Next Chapter. ПР-ите описват новото „шпиндел купе” (каквото и да значи това) с много прилагателни, но новостите се виждат в радиаторната решетка, по-компактните и остри фарове, въздуховодите и по-широката следа (с 15 мм). Видимо е, че предният капак е удължен (и рязко скосен отпред), същото важи и за междуосието, нараснало с 60 мм, като в същото време линията на покрива е снижена с 10 мм. Задните черни С-колони имат по-триизмерна визия, докато допълнителен акцент в профила са 12-цоловите колела.Следата отзад също е нараснала (с 50 мм), нови са светлините и надписът LEXUS. Но като цяло излъчването е много по-спортно.

Lexus

Ориентираният към водача кокпит японците наричат Tazuna. Минималистичното оформление контрастира с 14-инчовия „телевизор”, но той е разбираем на фона на стремежа към все по-големи (и повече) дисплеи в интериора.

Седалките са с нов дизайн, като от Lexus се хвалят, че не предлагат кожа с животински произход. Удълженото междуосие и дизайнът на седалките отварят повече пространство в интериора и багажника.

Моделът е построен на платформата GA-K, нова за модела, което позволява намаление на теглото с до 90, кг, снижаване на височината с 10 мм, което е довело до понижаване на центъра на тежестта с 15 мм.

Lexus

Моделът се предлага с 2,4-литров бензинов мотор (RX350), но у нас вносителят залага твърдо на хибридното задвижване. Първият от възможните хибридни опции е 350h с 2,5-литров самозереждащ се хибрид с 185 kW.

Lexus

Следва най-голямата новост – първият плъг-ин хибрид в гамата на RX – RX 450h. Тук 2,5-литровият 4-цилиндров двигател е свързан с литиево-йонна батерия с капацитет 18,1 kWh и електромотор отзад. Системната мощност е 225 kW (306 к.с.), ускоряващи модела до 100 км/ч за около 7 секунди. Lexus се цели в до 65 км пробег само на ток (като той предстои да бъде хомологиран).

На върха в гамата застава RX 500h с DIRECT4. Това ще рече, че 2,4-литровият турбо двигател, свързан с 6-степенна автоматична трансмисия, работи съвместно с преден (между двигателя и трансмисия) и заден (между задните колела) електромотори. Сумарната мощност е 371 к.с. DIRECT4 контролира постоянно разпределението на въртящия момент между осите, като прехвърлянето му тях става по-прецизно отколкото всяка друга механична система би могла да гарантира

Lexus RX450h Lexus