З а пръв път в историята продажбите на SUV-ове в Европа надвишиха 50% от всички нови коли за първото полугодие на 2023 г. Интересът към SUV-ове не стихва и те вече сериозно изтласкаха от пазара доста от компактните модели и комбитата. Сега погледите са насочени към седаните и тяхното бъдеще.
Lexus побърза да обяви пред Drive, че няма да спре да прави такива модели. Бранд директорът Такаши Уатанаби споделя, че продажбите на седани действително намаляват, съобщава Motor1. Въпреки това все още има достатъчно хора, които ги купуват, за да е опрадвано да продължи разработката на такива модели.
Седаните се оказват сравнително популярни в Китай, където ES генерира около половината от продажбите на Lexus. Компанията обаче отчита, че интересите на клиентите се менят бързо и по различен начин в отделните райони. Затова може да смени подхода и да разработва модели за специфични пазари. Вариант е и по-популярните пазар да доминират и глобалното планиране на марката.
Lexus не изключва да предложи на пръв поглед по-необичайни модели, например електрически пикап. Планира се и електрически суперавтомобил, който да е наследник на LFA.
Междувременно компанията обяви, че следващият месец ще представи и прототип на своя модулен електромобил. Това ще е началото на новото поколение електрически коли на Lexus, чийто пазарен дебют ще е през 2026 г.
Колата ще има нова платформа, нови батерии, нов процес на производство. Всичко е с цел да се постигне максимална ефикасност. Очаквано, Lexus пази в тайна повечето подробности. Според InsideEVs, става дума за модулна платформа от три основни части, която ще улесни производството на различни видове автомобили и използването на гигапресите, които Toyota вече представи.
Очаква се батериите на новия модел да са с 20% по-евтини за произвеждане спрямо тези в сегашния bZ4X и да осигуряват над 687 км. пробег. Батериите ще са тези, които Toyota представи преди дни, като част от следващото поколение електромобили.