До 2016 г. Китай ще измести САЩ като най-голям пазар на луксозни автомобили, тъй като нарастващите доходи и желанието за качествени коли, символ на социален статус, ще увеличи търсенето в страната, коментира консултантската компания "МакКинси енд Къмпани" (McKinsey.com).
Страната е вече най-големият автомобилен пазар в света, като миналата година продажбите нараснаха с 4,3% на годишна основа до 19,31 млн. автомобила.
Китай вече е вторият най-голям пазар в света за луксозни коли след САЩ - миналата година там са реализирани 1,25 млн. автомобила.
Продажбите на луксозни автомобили в страната може да нараснат до 2,25 млн. през 2016 г. и до 3 млн. до 2020 г., смятат анализаторите.
В САЩ миналата година са продадени 1,7 млн. луксозни коли и се очаква продажбите да нараснат до 2,3 млн. през 2020 г.
В "МакКинси" определят луксозните коли в Китай като автомобили с цена между 200 хил. и 1,2 млн. юана (32 хил. -190 хил. долара), изключвайки от сметките ултралуксозните екзепмляри.
"Китай е развиващ се пазар. Увереността на хората в бъдещето е много висока", посочват анализаторите.
Продукцията на германските концерни "Ауди", БМВ и "Мерцедес-Бенц" съставлява 80% от пазара на луксозни автомобили в Китай.