Истина е, Rossa LM GT Concept е нова пистова бегачка от Русия

Признаваме, когато през юли за пръв път писахме за Rossa, бяхме силно скептични, дори подигравателни по адрес на автомобила, но сме грешали

Пламен Георгиев,
Rossa LM GT Concept

, Rossa Cars/Instagram

Rossa LM GT Concept

В разгара на лятото ви показахме скици от патентното ведомство„Роспатент”, на които се виждаха изображения на два суперавтомобила и руски произход. Единият модел беше с голямо антикрило, а другият – не. Патентните рендъри бяха постъпили от името на Роман Русинов, а предварителната информация от руските колеги казваше, че дизайнът е на Игор Ермилин, направил преди това Marussia.

Признаваме, че тогава бяхме силно скептични, да не кажем подигравателни по адрес на Rossa (още не е късно тези ни опасения да се сбъднат), но ето че Роман Русинов ни опроверга. Преди дни той представи Rossa LM GT Concept, който дава поглед към състезателни варианти от клас GT2 и GT3. Нещо повече, Русинов има амбициите да прави и руски суперавтомобили за богаташите в страната. Първата състезателна кола трябва да е готова през 2024 г., а първата улична – през 2026 г.

Иначе въпросният Русинов е пилот със сериозен опит в най-висшия еталон на моторния спорт, с множество участия в „24 часа на Льо Ман” с екипа на G-Drive Racing, както и в различни други надпревари за издръжливост. Целта му е да разработи автомобили, отговарящи на изискванията в класове GT2 и GT3, които да му позволят да участва в руския и европейски шампионати.

Rossa Cars/Instagram

Като отправна точка за създаване на този концепт е послужил любимият автомобил на Русинов, Maserati MC12. По време на тестовете на модела са присъствали журналисти от auto.ru, които казват, че моделът може да е руски на хартия, но е направен от хора, работещи на Запад, тези, които преди години направиха руския бранд Marussia.

Дизайнът следва типичните за спортните автомобили постулати, подчинени на аеродинамиката: агресивна визия, големи въздуховоди и крила, нисък силует. Очаква се финалната версия да е по-дълга и по-широка от този концепт, за който руските журналисти казват, че е близък като размери с BMW M4 GT3 и по-голям от Lamborghini Huracan GT3 Evo.

Официалната позиция е, че Rossa LM GT Concept е направена „изцяло у дома”, но това не е цялата истина. Карбоновият монокок може да е направен в Русия, но и атмосферният 5,2-литров V10 ли е руски? От него са извадени 680 к.с. Едва ли трансмисията и почти всичко друго по задвижването също са руски, но да не издребняваме. Сгрешихме, че се присмяхме на амбициите на Русинов, очевидно и в Русия има хора с мечти, което ни подкрепяме.

Автомобилът успешно е преминал тестове и създателят му казва, че те са отправната точка, от която да продължи развитието на автомобила.

Както съобщава auto.ru, състезателният GT2, който трябва да дебютира през 2024 г., се очаква да стартира на цена от около 500 000 евро. Разумно е да предположим, че състезателният GT3, както и уличната версия, очаквани през 2026 г., ще струват доста повече от този половин милион евро.

руски автомобили Роман Русинов Rossa LM GT Concept