С неизбежното навлизане на хибридите и електрификацията, имаше притеснения за производители като Ferrari и как те ще успеят да се адаптират към тази реалност. Оказва се, че е много по-лесно, отколкото се очакваше.
Макар да се смята, че много от феновете на Ferrari действително да са недоволни от електрификацията и да искат „чисти“ двигатели, пазарът показва друго. Хибридните модели съставят 43% от всички продажби на Ferrari през втората четвърт на годината, показва финансов доклад на компанията, цитиран от Motor1.
Общо за първите шест месеца продажбите на Ferrari са 6959 автомобила – с 4% повече. За същия период Lamborghini са доставили 5341 нови автомобила.
Ferrari продава най-много в Европа, Близкия Изток и Африка – 3172 коли. Двете америки са на второ място с 1831 коли, а Азия без Китай, Хонконг и Тайван – 1221 автомобила. В Китай, Хонгконг и Тайван са продадени 735 нови „ферарита“.
Най-продавани са 296GTB, Roma и Portofino M. Компанията казва, че е продала и още бройки от лимитирания Daytona SP3. Има и ръст на интереса към 296GTS и 812 Competizione A. Започват и доставките на SUV-а Purosangue, за който има големи очаквания, че ще се превърне в най-продаваното Ferrari в историята и значително ще увеличи доставките.
Ferrari казва, че ще продължи да предлага в гамата си комбинация от модели с традиционни двигатели и хибриди. Компанията разработва и изцяло електрически автомобил, който ще бъде представен през 2025 г. Догодина се очаква и дебютът на наследника на LaFerrari. Най-вероятно колата ще се сбогува с V12 двигателя за по-малък V8 или дори V6, но с доста по-мощна хибридна система.