Ford Ranger Raptor дебютира с битурбо V6 с 283 к.с.

Новият Ranger Raptor разчита на анти-лаг технология от супер автомобила GT и Focus ST.

Пламен Георгиев,
Ford Ranger Raptor 2023

, Ford

Ford Ranger Raptor 2023

Ford представи Ranger Raptor в Европа праз август 2018 г., а сега вече виждаме новото поколение на модела. Разработен от Ford Performance, новият Raptor идва с нов двигател, седем режима на задвижване и силно модифицирано окачване. И дизайн, който наистина изпъква с тази огромна радиаторна решетка, през цялата широчина на която преминава също толкова огромен надпис Ford, заобиколен от С-образни LED матрични фарове.

Очакванията за нов двигател се потвърдиха, като моделът разчита на 3,0-литров V6 EcoBoost с две турбини. Максималната му мощност е 283 к.с., а въртящият момент от 491 Нм се предава към пътя посредством 10-степенна автоматична трансмисия. Сегашният модел също разчиташе на 10-степенен „автомат”, но неговата мощност от 210 к.с. е значително по-малка от мощността на новия модел.

Инженерите са направили специална изпускателна система с четири режима, които се избират или чрез бутон на волана, или при смяна режима на задвижване. Става въпрос за режими Quiet, Normal, Sport и Baja.

Ford

Настоящото поколение 2,-литров EcoBlue би-турбо дизел ще продължи да се предлага с новия модел от 2023 г. Но с него няма как да получиш технология, която се вгражда в супер автомобили Ford GT и Focus ST става въпрос за анти-лаг системата. Тя „надува” двете турбини до 3 секунди, след като водачът вдигне крака си от педала на газта, което позволява по-бързо ускорение при излизане от завой например, когато водачът отново натисне педала. Тази система се активира, когато бъде избран режим Baja (на името на едно от най-тежките офроуд състезания) на задвижване, а именно максимална атака на пълна мощност. Към него има още три режима за офроуд задвижване - Rock crawl, Sand и Mud/Ruts, както и три за шофиране върху асфалтирана настилка – Normal, Sport и Slippery. Тези режими работят съвместно със задвижване на четирите колела, блокаж на предния и задния диференциали и възможност за избор на бавни предавки.

Както може да се очаква от Raptor, за да поема скоковете, на които сме свикнали да го гледаме в промо клиповете, той разчита на модифицирано окачване и нови амортесьори FOX 2.5. Те осигуряват съществено по-голям ход на амортесьорите спрямо стандартния Ranger, както и 25% по-висока сила на поемане на неравностите. Инженерите са подсилили също така С-колоните, товарния леген и резервната гума.

Ford

В интериора изпъкват спортните седалки, за които Ford казва, че е проектирал с вдъхновение от изтребителите. Основният акцент е телевизорът с диаметър 12-инча по средата на арматурното табло със SYNC 4 и безжични Android Auto и Apple CarPlay. На волана има специални магнезиеви планки за смяна на предавките, а приборното табло е с диаметър 12,4 инча. Изобилстват оранжеви акценти, като Raptor е оборудван с аудио B&O с 10 високоговорителя.

Форд Рейнджър Раптор Ford Ranger Raptor Ford Ranger Ford