Ford обяви, че новият Focus ST Edition е „най-завършеният“ и добър хотхеч, който компанията е правила досега. Той е готов както за пътя, така и за пистата.
Разработен е да бъде приятен за каране и на двете места, като същевременно запазва комфорта и практичността на семеен автомобил. Колата е „пипната“ от Ford Performance, които са настроили окачването и са го тествали на легендарната писта Нордшлайфе.
Окачването е регулируемо и дело на KW Automotive. Понижено е с 10мм спрямо стандартния Focus ST, като клиентът може да снижи колата с още 20мм, ако желае.
Focus ST Edition идва и с документация, която препоръчва специфични настройки на окачването за различни ситуации. Например има конкретни готови настройки за Нордшлайфе.
Джантите са 19-цолови и олекотени с 10%. Те използват по-малко материал, но са изработени по нов процес, който увеличава плътността и запазва здравината. На тях са монтирани гуми Pirelli P Zero Corsa.
Focus ST Edition ще се предлага само като хечбек с 5 врати и 6-степенна ръчна трансмисия. Двигателят е 2,3-литров EcoBoost с турбо и развива 280 к.с. и 420Nm. Ускорението от място до 100 км/ч е за 5,7 сек.
Колата има и допълнителни екстри като адаптивен круиз контрол, засичане на сляпата точка, предупреждение за напускане на лентата и др. Предлага се и с 675W B&O озвучителна система с 10 говорителя и субуфер.
Focus ST Edition ще се предлага само в Azura Blue цвят с черни джанти. Засега Ford не съобщава цената на модела.