Германският автомобилен гигант "Фолксваген" е реализирал през 2012 г. рекорд по продажби с 11,2% увеличение.
Продадени са 9,07 млн. автомобила от 12-те марки, които принадлежат на автомобилостроителя от Волфсбург, съобщи президентът му Мартин Винтеркорн.
Продажбите са рекордни в САЩ, Китай и Латинска Америка, става ясно от данни, изнесени пред медиите в навечерието на автомобилния салон в Детройт.
Само в САЩ продажбите са нараснали с 35%, похвали се Винтеркорн.
Те остават стабилни в Европа като цяло, но намаляват в Западна Европа с 6,5% (с изключение на Германия).
"Фолксваген", който има амбицията да стане номер едно в света до 2018 г., остана през 2012 г. зад "Тойота" по обем на продажбите.Японците се възстановиха по впечатляващ начин след земетресението и цунамито в Япония от март 2011 г. и продадоха 9,7 млн. автомобила през миналата година.
На трето място в света е американският производител "Дженерал Мотърс", който също имаше сериозни проблеми преди години.
Винтеркорн изрази оптимизъм за бъдещето, тъй като автомобилната промишленост оставала индустрия, която в световен мащаб има растеж.
През последните години портфолиото от марки на "Фолксваген груп" постоянно растеше. Освен марката "Фолксваген", компанията притежава още "Ауди", "Сеат", "Шкода", "Ламборгини", "Бентли", "Бугати", "Порше" и др.
Както стана ясно през септември миналата година, сега масивната експанзия на германците ще премине във "вътрешно съсредоточаване".
"Имаме това, което искаме. За момента 12 марки стигат", заяви тогава Винтеркорн пред германския ежедневник "Ханделсблат".
Сега е важно да се съсредоточим върху интегрирането на новите ни покупки (последните от които - "Порше", "Дукати", "Скания" и МАН) в портфейла на дружеството, каза още той.