А кцентът на немската компания е тежкотоварният електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros LongHaul, чийто концептуален прототип беше представен на специално медийно събитие, малко преди официалния старт на IAA.
Електрическият пробег на eActros LongHaul е около 500 километра и може да се зарежда с цял мегават. Серийното производство на камиона е планирано за 2024 г.
Батериите на eActros LongHaul са с клетъчна технология с литиево-железен фосфат. Те се характеризират преди всичко с дълъг експлоатационен живот и повече използваема енергия. Батериите на серийния eActros LongHaul ще могат да се зареждат от 20 до 80% за под 30 минути в зарядна станция с мощност от около един мегават.
Инженерите на Mercedes-Benz Trucks са проектирали eActros LongHaul, така че да отговаря на същите изисквания за издръжливост като конвенционалния тежкотоварен Actros за дълги разстояния, а това означава 1,2 милиона километра за период от десет години.
Mercedes-Benz eActros 300
На изложението марката представи и електрическия Mercedes-Benz eActros 300 във версия седлови влекач за тежкотоварна дистрибуция. Електрическият камион е базиран на същата технология като eActros 300/400. Три батерии, всяка с капацитет от 112 kWh, позволяват пробег до 220 км с едно зареждане. Стартирането на серийното производство е планирано за втората половина на 2023 г.
На панаира от Daimler Truck разказаха и за електрическия Mercedes-Benz eAtego от среднотоварния сегмент. Своята европейска премиера отбелязва и новото поколение на електрическия FUSO Next Generation eCanter.