Екстремното купе SCG 003 ще атакува абсолютния рекорд на „Нюрбургринг“

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Т ази година болидът SCG 003 Competizione на Джим Гликенхаус направи второто си 24-часово състезание на „Нюрбургринг“. Но Scuderia Cameron Glickenhaus и Manifattura Automobili Torino, компания, оглавявана от Паоло Гарела, бивш мениджър на Pininfarina, са заети със серийния автомобил SGC.

Първоначално SCG обявиха намерението си да направят три версии на 003: 003С (от Competizione), предназначен само за пистата; 003CS (от Competizione Stradale), улична версия на състезателния автомобил с всички системи за безопасност и телеметрия, необходими за състезания; и 003S (от Stradale) за улицата с нормално обзаведен интериор.

Подобно на CS версията, SCG 003 Stradale ще се задвижва от 4,4-литров битурбо V8 двигател от „немски производител“, доработен от Autotechnica Motori. Чрез нов електронен блок и различни турбини, V8 двигателят ще генерира над 750 к.с. и 800 Нм въртящ момент.

При тегло от под 1300 кг и 7-степенна трансмисия с двоен съединител, 003S ще ускорява до 96 км/ч за под 3 секунди, а максималната скорост ще надхвърля 350 км/ч. Аеродинамиката на автомобила генерира 700 кг притискаща сила при скорост от 250 км/ч. Гликенхаус твърди, че автомобилът генерира 2 g в завоите, не е ясно колко, когато бъде натиснат педала на карбоно-керамвичните Brembo дискове.

SCG очаква версията Stradale да завърти обиколка на „Северната дъга“ за под 6:30 мин. Ако целта бъде постигнато, то автомобилът ще е доста пред Porsche 918 Spyder и неговата обиколка за 6:57 мин. (Най-бърз сериен модел)

Целта (ако бъде постигната) ще направи SCG 003 най-бързият автомобил на „Ринга“. В момента официалният рекорд се държи от най-бързия състезателен автомобил Radical SR8 LM (6:48 мин.).

Четете още:

Mercedes-Benz постигна исторически продажби и отвя конкуренцията

#Кой каза, че хибридите са скучни? Аз гласувам за BMW 330e (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

Нюрбургринг Джим Гликенхаус SCG 003S супер автомобили