Миналата година двуцилиндровият двигател на "Фиат" спечели престижната награда "Международен двигател на годината", пращайки на скамейката на "резервите" моторите на доста желаещи приза, сред които такива марки като "Ферари", БМВ и "Ауди".
Може би постижението на италианците, изкарващо на предната модна линия в двигателостроенето малките и ефикасни мотори е в основата на решението на "Фолксваген" да лансира свой собствен двуцилиндров мотор, и то дизелов.
Шефът на развойната дейност във "Фолксваген" Улрих Хакенберг споделя, че новият мотор ще е адаптация на двигателя на интересния концептуален модел на марката XL1.
Насочването към дизела ще предложи още по-висока икономичност от тази на италианския мотор.
От VW потвърдиха още, че трицилиндровият мотор, предлаган сега с Up, може да влезе като опция и в други модели на концерна, развити на новата модулна платформа - и дори при новия "Голф".Другият интересен момент е че и двата нестандартни досега за Фолкваген мотори - дву и трицилилиндровият ще бъдат използвани и за най-новата разработка на концерна - малкия кросовър "Тайгун".