Chevrolet Corvette ZR1X е хиперколата, която иска да детронира Ferrari и McLaren

Компанията казва, че това е „истинска американска хиперкола“

chevrolet corvette zr1x

Chevrolet

С викнали сме с думата „хиперавтомобил“ да асоциираме предимно европейски и екзотични марки. Но Chevrolet иска да промени това с новия Corvette ZR1X, който описва като „истинска американска хиперкола“ и която има „скромна“ цел – да детронира досегашните лидери, сред които са Ferrari и McLaren.

„От самото начало разработвахме Corvette-а със средно разположен двигател с мисъл за ZR1X. Това е най-революционната платформа в историята на Corvette“, казва старши вицепрезидентът на General Motors Кен Морис.

Corvette ZR1X е хибрид с V8 LT7 двигател с две турбини, който развива 1064 кк.с. и 1122Nm въртящ момент. Мощта отива към задните колела. За предната ос има електормотор, който е със 186 к.с. и 197Nm. Колата ще спринтира до 100 км/ч от място за „под две секунди“, а спринтът на четвърт миля ще става за по-малко от 9 сек.

Това е най-мощният V8 двигател в американската автомобилна история, като е придружен от 8-степенна трансмисия с двоен съединител. Кубатурата му е 5,5 литра, като има две 76 мм турбини и „манитурбо“ дизайн на изпускателната система. Това означава, че колекторът и турбината са в едно тяло, което намалява забавянето ѝ и подобрява чувствителността при натискане на педала за ускорение.

Хибридната система няма физическа връзка с ДВГ. Тя не се нуждае от зарядно по кабел, като разчита само на регенеративната функция на електромотора. Батерията е 1,9kWh, като компанията казва, че е преминала всички тестове, включително и 24-часов на писта. Хибридната система участва в задвижването на колата почти през цялото време до скорости от 257 км/ч, при които поема само ДВГ.

ZR1X ще има няколко режима на шофиране, като „издръжливост“, „квалификация“ или „натисни, за да изпревариш“. Имената им подказват как колата променя настройките и поведението си според нуждата.

ZR1X има и специална спирачна система, разработена за колата. Тя включва най-големите дискове използвани досега в Corvette. Те са от карбон-керамика и е постигнала 1,9G деакселерация при спиране от 290 км/ч до 190 км/ч.

Окачването е с магнитна регулация. Стандартната версия има и гуми Michelin PS4S, докато ZTK Performance Package моделът предлага Michelin Pilot Cup 2R. Може да се поръча и карбонов аеро пакет, който добавя аеродинамични елементи от карбон, за да се увеличи въздушното съпротивление.

Засега Chevrolet не споменава цената. Тя ще бъде обявена, когато наближи производството, което ще е скоро. И за разлика от другите хиперколи, няма да е лимитирана серия, така че всеки, който има желанието, ще може да я поръча.

коли автомобили спортни коли хиперавтомобил Chevrolet