Безпрецедентно: Fiat преоборудва електрическия 500 в хибрид

Италианците вървят в обратна посока: досега се монтираше батерия на платформа с ДВГ, сега Fiat използва електрическа платформа, за да монтира ДВГ на нея

Fiat 500 Hybrid

Fiat

Е мблематичният градски автомобил най-накрая влиза в ново поколение след 18 години, използвайки електрическата платформа на 500e. Ходът за преоборудване на електрически автомобил с двигател с вътрешно горене е безпрецедентен в европейската автомобилна индустрия.

Досега се вървеше в обратната посока: преоборудване на конвенционална платформа (ДВГ, трансмисия и т.н.) в електромобил. Обратното е по-трудно и скъпо: да използваш платформа на електромобил за монтиране на конвенционално задвижване. Такъв е този случай.

Новият 500 Hybrid ще получи обновен интериор и шестстепенна ръчна скоростна кутия. Снимки на група предсерийни прототипи показват, че той ще изглежда идентично с електрическия 500e, с изключение на преработената предна решетка, която да насочва повече въздух към бензиновия двигател. Вътре, арматурното табло разполага с по-голямо и по-квадратно ново отделение за съхранение, а скоростният лост е повдигнат до волана - както в стария бензинов 500.

Fiat все още не е потвърдил кой двигател ще използва 500 Hybrid, но се очаква това да е същият 1,0-литров трицилиндров мек хибриден двигател Firefly, който беше използван в стария 500 и Fiat Panda. Наличието на ръчна скоростна кутия изключва 1,2-литровия трицилиндров мек хибриден двигател Puretech, използван в широка гама от модели под корпоративния чадър на Stellantis, като например новия Fiat Grande Panda, тъй като той се предлагаше изключително с шестстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

Fiat

Производството на 500 Hybrid ще започне през четвъртото тримесечие на тази година – по-рано от предвидения краен срок - началото на 2026 г., определен преди това от Fiat.

Ходът за преоборудване на електрически автомобил с двигател с вътрешно горене е доста красноречив и може да значи, че предстои да видим и други подобни решения. Две са основните причина това да се случи. Едната е необходимостта от увеличаване на производствените темпове на завода „Мирафиори“ на фона на бавните продажби на 500e и неговия хот-хеч събрат Abarth 500e, което накара Fiat да спре производството няколко пъти миналата година. Междувременно, компанията прекрати производството на стария бензинов 500, тъй като 17-годишният модел не отговаряше на новото законодателство на ЕС за киберсигурност.

Fiat Fiat 500 Fiat 500 Hybrid