„АвтоВАЗ“ обеща автопилот на Lada. Но не и това десетилетие. През следващото десетилетие руският гигант планира да въведе безпилотни технологии, пише ТАСС, цитирайки ръководителя на отдела за изследвания и разработки на компанията Константин Котляров. Според него има два основни фактора, които забавят работата: единият е общ за целия свят, а вторият е свързан със спецификата на руските климатични условия.
„Днес абсолютно всичко в електрониката е ясно“, казва Котляров. Има обаче два проблема. Първо, климатът пречи на внедряването на автопилот в Русия. Системата разчита на пътна маркировка, която през зимата е скрита под снега.
Второ, не е ясно как да „напише“ поведението на електрониката в извънредни ситуации или, ако е необходимо, да се направи морален избор. Човек взема такива решения спонтанно, но трябва да се създаде алгоритъм за системата. „Този въпрос днес забавя целия свят, но, разбира се, ще бъде решен“, вади изводи Котляров.
В момента "НАМИ" тества безпилотни технологии на Lada Vesta. Такава кола се тества както на полигон, така и по обществени пътища. В бъдеще ще бъде възможно да се оборудват моделите на Lada от клас C и D с автопилот, каза през пролетта ръководителят на „АвтоВАЗ“ Максим Соколов.
Междувременно камиони без водачи вече са започнали да се появяват по руските магистрали. От септември по М-11 „Нева“ се движат автономни превозни средства, в които шофьорът-оператор седи на мястото на пътника. Преди това тези машини са се движили по пътищата само с шофьор зад волана.
Тук е мястото да напомним, че от началото на октомври същият "АвтоВАЗ" започна да оборудва Vesta с... климатик.