“АвтоВАЗ“ ще монтира автопилот в Lada... ама друг път

По-точно: следващото десетилетие, но дали 2031, дали 2040 г. - това само Господ знае

Пламен Георгиев,
Lada Iskra

, АвтоВАЗ

Lada Iskra

„АвтоВАЗ“ обеща автопилот на Lada. Но не и това десетилетие. През следващото десетилетие руският гигант планира да въведе безпилотни технологии, пише ТАСС, цитирайки ръководителя на отдела за изследвания и разработки на компанията Константин Котляров. Според него има два основни фактора, които забавят работата: единият е общ за целия свят, а вторият е свързан със спецификата на руските климатични условия.

„Днес абсолютно всичко в електрониката е ясно“, казва Котляров. Има обаче два проблема. Първо, климатът пречи на внедряването на автопилот в Русия. Системата разчита на пътна маркировка, която през зимата е скрита под снега.

Второ, не е ясно как да „напише“ поведението на електрониката в извънредни ситуации или, ако е необходимо, да се направи морален избор. Човек взема такива решения спонтанно, но трябва да се създаде алгоритъм за системата. „Този ​​въпрос днес забавя целия свят, но, разбира се, ще бъде решен“, вади изводи Котляров.

В момента "НАМИ" тества безпилотни технологии на Lada Vesta. Такава кола се тества както на полигон, така и по обществени пътища. В бъдеще ще бъде възможно да се оборудват моделите на Lada от клас C и D с автопилот, каза през пролетта ръководителят на „АвтоВАЗ“ Максим Соколов.

Междувременно камиони без водачи вече са започнали да се появяват по руските магистрали. От септември по М-11 „Нева“ се движат автономни превозни средства, в които шофьорът-оператор седи на мястото на пътника. Преди това тези машини са се движили по пътищата само с шофьор зад волана.

Тук е мястото да напомним, че от началото на октомври същият "АвтоВАЗ" започна да оборудва Vesta с... климатик.

АвтоВАЗ Lada Лада руски автомобили