„Ауди“ e една от малкото автомобилни компании, които са правили електрически автомобили във времена, когато те са били доста далеч от автомобилната мода.
Всъщност не точно „Ауди“, а Де Ка Ве (DKW), но „Ауди“ сега е наследник на „Ауто унион“ – компанията, чиито четири кръга символизират четирите обединили се марки – „Ауди“, Де Ка Ве, „Хорх“ и „Вандерер“, пише „Автопрес 2001“.
И именно Де Ка Ве са направили навремето фургончето „Шнеластер“ (Schnellaster), който от мнозина се смята за
прародител на съвременните ванове.
„Бързачето“, както приблизително звучи името на модела на български, имал двуцилиндров двутактов двигател с ходов обем 700 куб.см и мощност 20 к.с., по-късно заменен от трицилиндров, 900-кубиков с мощност 32 к.с.
В периода от 1955-1961 г. година в „Ауто Унион“ направили и около 100 подобни машини, но с електродвигател. Те имали мощност от 5 кВт (малко под 7 к.с.) и два оловни 80-волтови, 200-амперчасови акумулатора, осигуряващи
пробег от 80 км и максимална скорост на движение от 40 км/ч.
Този вариант се ползвал от енергоснабдяването и комуналните служби, като до днес са оцелели едва два екземпляра.
Подложеният на реставрация екземпляр е работил на немски остров в Северно море, където било забранено използването на двигатели с вътрешно горене, а цялото население от около 1000 човека ползвало само велосипеди или каруци за придвижване.
След няколко години реставраторска работа специалистите на „Ауди“ дават прекрасна възможност да се види в отлично състояние един от първите ванове в света и първият електромобил с четирите преплетени кръга.