Alpine атакува „Облаците” с централно разположен двигател с 500 к.с.

„Пайкс Пийк” е чудесно маркетингово поле, което бе избрано от френската марка, за да напомпа малко мускули

Alpine A110 Pikes Peak

Alpine

П рез последните години изкачването на връх Пайкс в Колорадо започна да се превръща и в маркетингово поле. Точно такъв е случаят и сега, след като стана ясно, че Alpine 110 ще участва в надпреварата, позната като „Надпревара към облаците”.

Дългото 19,93 км трасе е със 156 завоя и денивелация 1400 метра, идеалното място за една планинска гонка, но и също така: идеалното място да покажеш нов продукт, за да вкараш името си в обръщение.

Alpine

Точно такъв е и този случай, тъй като двуелементното гигантско задно крило, което френската спортна марка е закачила към купето с централно разположен мотор, е направено с една единствена цел: да даде поле за изява на ПР- и Маркетинг отделите в компанията.

Най-радикалният А110 е създаден съвместно със състезателния отбор Signatech за старт в Pikes Peak International Hill Climb на 25 юни. Освен споменатият спойлер отзад, специално създаденият за целта спортен автомобил е с ясно изразен преден сплитер с вертикални дефлектори в двата края. Перката в задната част насочва въздушния поток към разделеното на две антикрило, а пред перката е разположен типичен за спортните автомобили всмукателен колектор, който захранва с въздух централно монтирания двигател. За него се казва само, че е с малко над 500 к.с. мощност. В серийната версия на А110 моторът е 1,8-литров с 300 к.с.

Alpine

Макар тези 500 к.с. да не изглеждат нещо впечатляващо (дъщерята на Кен Блок ще отдаде почит на баща си с Porsche с 1500 к.с.), купето е подложено на стриктна диета, свалила теглото му до 950 кг. Зад волана му ще седне Рафаел Астие, който има четири участия в „Пайкс Пийк”. Моделът ще се пусне в категория Time Attack 1, не във върховата Ultimate.

Alpine Пайкс Пийк Alpine A110 Pikes Peak