Alpina е готова със своята версия на Х7, предлага 639 к.с.

ХВ7 е запазил двуетажните фарове, но е напомпал мускулна маса

Пламен Георгиев,
Alpina XB7

, Alpina

Alpina XB7

П рез пролетта Х7 бе леко освежен за моделната 2023 година, като X7 предлага широка палитра от 6- и 8-цилиндрови двигатели. Последният, V8-образният 8-цилиндров агрегат с две турбини, носи обозначението S68. От него баварците са извадили 530 „коня” и 750 Нм, налични в диапазона 1800-4000 об./мин.

Разработен от инженерите на BMW M, двигателят S68 се различава по няколко направления от базирания на N63 двигател S63, който заменя. Работният обем от 4,4 литра остава непроменен, но S68 е с различен колянов вал, ново охлаждане на маслото, турбини, електрически VANOS и мека хибридна технология: 480волтова система с електромотор, монтиран към коляновия вал на двигателя.

Alpina

Оттук насетне щафетата са пояли инженерите на Alpina, която представи своята версия ХВ7, за да запълни дупката от липсата на Х7 М. Така V-осмакът вече е с 639 к.с. и 800 Нм.

Тази оптимизация не би била възможна без т. нар. ремап на електронния контролен блок и преработена изпускателна система. По-доброто охлаждане също трябва да се отбележи.

Тези параметри позволяват на огромния SUV да ускорява от 0 до 96 км/ч за 3,9 секунди. С опционалните 21-инчови колела и спортни гуми, XB7 може да развие и 290 км/ч. Любопитното е, че стандартните колела са 23-инчови!

Alpina

Окачването също не е било подминато от инженерите. Спирачките са 4-бутални на Brembo. Завиващи са и четирите колела, като задните се завъртат до 2,3 градуса. Моделът тежи колосалните 2715 кг, като може да тегли прикачен товар до 3400 кг.

Дизайнерите са запазили двуетажните фарове и светещата радиаторна решетка, като са раздули зоните около тях, а отзад са монтирани четири овални ауспуха.

Тунинг BMW X7 50d Alpina XB7 Alpina